
Question orale – lignes ferroviaires – 26 juin 2025
Nil Caouissin porte la question orale « lignes ferroviaires au nom du groupe Breizh a-gleiz
Aotroù Prezidant,
Treiñ da hent glas eus lodenn eus al linenn-houarn greiz a ya eus An Alre betek Sant-Brieg : sed ur goulenn a zo bet graet da SNCF Réseau a-berzh ti-kêr Loudieg. Ha kevrennoù all eus an hent-houarn a vez goulennet o zreiñ da heñchoù glas, e tolpad-kêrioù Sant-Brieg da skouer.
Diorren ar fiñvusted doujus a zo talvoudus d’an dud, evel-just. Met gallout a ra bezañ graet war hentoù all. Padal, ma vefe distrujet pe lezet da vont kevrennoù eus al linenn hent-houarn An Alre – Sant-Brieg, e teufe da vezañ dibosubl ad-digeriñ ul linenn norz-su klok dre Greiz-Breizh. Gwir eo kement-se evit lec’hioù all e Breizh ma vez enebet ar marc’h-houarn ouzh an tren.
Kentoc’h eget he zreiñ da hent glas, e kav deomp e vefe talvoudus-kenañ adkempenn al linenn-houarn etre Sant-Brieg, Loudieg ha Pondivi, evit lakaat trenioù da vont warni. Setu ar palioù da dizhout :
-reiñ un tu da dreuziñ kreiz-Breizh a norzh da su hep kemer an hentoù kirri-tan, ha pa weler e c’hounez an diabarzh-vro annezidi nevez ;
-kinnig an tren evit ar monedone pemdeziek etre Kreiz-Breizh ha poloù-implij Gwened, An Alre ha Sant-Brieg ;
-broudañ an douristed da vont muioc’h war-zu Kreiz-Breizh, evit ingalañ gwelloc’h anezho war hon tiriad ;
-diorren an treuzdougen marc’hadourezh dre hent-houarn kentoc’h eget dre girri-samm.
Evit ar poent n’eo ket bet nac’het ar raktres hent-glas gant an aozadur SNCF Réseau. Lâret ez eus bet zoken gant he rener rannvroel ne oa goulenn ebet evit digeriñ en-dro al linenn d’an trenioù en he lodenn norzh. Souezhus eo rak annezidi ha dilennidi niverus eus ar c’humunioù treuzet gant al linenn o deus embannet bezañ a-du dija evit ma tistrofe an trenioù. Hag amañ ivez, er C’huzul-rannvro, hon eus votet evit ma vo graet. Sur a-walc’h e vo dav lavaret kreñvoc’h youl ar Rannvro, evit ma vo tu d’an dud ha d’ar marc’hadourezh mont-ha-dont etre su ha norzh Breizh hag e Kreiz-Breizh dre an tren.
Aotroù prezidant, aotroù bez-prezidant e-karg eus ar fiñvusted, daoust hag e soñj emaoc’h da emellañ evit gwareziñ an danframmoù dirak ar riskl e vefent dismantret ?
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Monsieur le Président,
La Ville de Loudéac a sollicité SNCF Réseau pour transformer en voie verte une partie de la ligne ferroviaire centrale qui relie Auray à Saint-Brieuc. D’autres sections de cette voie font également l’objet de demandes de transformation en voie verte, par exemple dans l’agglomération briochine.
Le développement des mobilités douces est bien-sûr utile à la population. Mais il peut se faire sur d’autres voies, alors que la destruction et la session de sections de la voie ferrée Auray-Saint-Brieuc condamnerait toute possibilité de réouverture d’une ligne nord-sud desservant le centre-Bretagne. Ce constat vaut pour d’autres territoires en Bretagne où des mises en opposition des trains du quotidien et du vélo pourraient apparaître.
Plutôt qu’une transformation en voie verte, il serait hautement utile de réhabiliter la voie ferrée entre Saint-Brieuc, Loudéac et Pontivy afin d’y faire à nouveau circuler des trains, dans l’objectif :
– d’offrir une alternative à la route pour la traversée nord-sud de la Bretagne centrale, ceci dans le contexte d’une évolution de la démographie bretonne qui est désormais plus favorable aux territoires intérieurs ;
– de proposer des liaisons ferroviaires pour les déplacements domicile-travail entre le centre-Bretagne et les pôles d’emploi d’Auray, Vannes et Saint-Brieuc ;
– d’accompagner un rééquilibrage de la fréquentation touristique en faveur du centre-Bretagne ;
– de développer le fret ferroviaire en alternative au transport routier.
Pour l’instant, SNCF Réseau n’a pas fermé la porte à ce projet de voie verte. Son directeur régional a même déclaré dans la presse qu’il n’existait pas de projet de remise en service de la ligne ferroviaire du côté costarmoricain. Pourtant de nombreux habitants et élus des communes traversées y sont favorables, et l’hémicycle régional dans lequel nous siégeons s’est également déjà prononcé en ce sens. Sans doute faudra-t-il dire plus fortement l’ambition de la Région d’offrir une alternative à la route pour les voyageurs et les marchandises dans le centre-Bretagne, et entre les côtes nord et sud.
Monsieur le président, monsieur le vice-président aux mobilités, entendez-vous entreprendre des démarches pour préserver l’infrastructure face aux risques de démantèlement ?
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